Dislike till Facebook

 
För tre dagar sen tog jag bort både fb appen och fb messenger appen från mobilen och jag tänkte direkt varför gjorde jag detta, hur ska jag klara mig? Meeen här sitter jag tre dagar senare och mår precis som vanligt, kanske t.om bättre än innan. Jag är sådär beroende av fb, jag kollar mest på datan i skolan men just messenger, att alltid vara tillgänglig där var jobbigt tyckte jag. Å folk kan se om man läst deras medelande, ex om man är ute i trafiken och cyklar så kollar man snabbt vad personen skrev å då står det att man sett det men man kanske inte tycker det passar att svara just nu utan vill vänta 15 min tills man är hemma, men då blir iallafall jag stressad att man måste svara. Äch, detta kanske lät rörigt, men jag tycker mycket mera om att vara fb lös på mobilen, är det något så smsa mig eller ring, just like the old days. 
 
Jag tror det är väldigt nyttigt att välja bort facebook ibland, för det tar över vårt samhälle, det går för mycket tid åt att just sitta där och kolla statusar, snoka och chatta med vänner. Gör något vettigt istället, gör dina läxor haha! Va inte så jäkla beroende av fb, om du är ute eller är med någon och du får ett medelande på fb så behöver du inte kolla på det och börja skriva med personen när du gör annat, du måste inte göra det! Det kan vänta! Om det är något jätte viktigt så ringer väl personen? Nåväl nåväl.... Tack mamma som fick mig att ta bort fb, utan din påverkan skulle jag aldrig gjort det haha!
 
Allmänt | |
Upp